Retourneren

Hoe retourneer ik een product?

U retourneert een product door te navigeren naar de speciale retourpagina retour.emmafootwear.nl. Via deze pagina meldt u uw retour gemakkelijk aan door het doorlopen van de volgende vijf stappen. Controleer wel eerst of u aan de retourvoorwaarden voldoet.



Retourvoorwaarden

  • u heeft het artikel - na ontvangst - niet langer dan 14 dagen in bezit;
  • de werkschoenen zijn verpakt in de originele schoenendoos.

1) Voer uw bestelnummer en postcode in

Navigeer naar de retourpagina retour.emmafootwear.nl. Voer uw bestelnummer en de postcode van het factuuradres in en druk op 'Volgende'. Uw bestelnummer vindt u in de bevestigingsmail die u direct na het plaatsen van uw bestelling heeft ontvangen. Tip: zoek in uw mailbox op ‘Bedankt voor je bestelling’ om de orderbevestigingsmail snel te vinden. Controleer ook altijd even de spambox.

Verschijnt de melding ‘geen combinatie gevonden’? Controleer dan of uw ordernummer en postcode kloppen én of u aan de bovenstaande retourvoorwaarden voldoet. Klopt alles? Neem dan contact op met de Emma Footwear klantenservice via 045 20 33 018

2) Selecteer het te retourneren product

In stap 2 van het retourproces selecteert u de producten die u wilt retourneren door het vinkje voor het betreffende product aan te vinken en het aantal te selecteren. Zat er een niet besteld product in de doos? Vul deze dan in op de onderste regel.

3) Selecteer de reden van retour

In de derde stap selecteert u de retourreden per product. U selecteert de reden via het pijltje achter het betreffende product.

4) Productconditie

In de vierde stap geeft u de conditie van het product aan.

  • is het product compleet?
  • zit het product in de originele verpakking?
  • is het product beschadigd?
  • is het product gebruikt (passen uitgezonderd)?

5) Controleer en bevestig

In de vijfde stap controleert u alle ingevoerde gegevens. Accepteer de retourvoorwaarden door het vinkje aan te vinken en op de knop 'Afronden' te drukken. Direct na het afronden komt u op de laatste pagina terecht - vanuit hier kunt u het verzendlabel downloaden.

Ga vervolgens als volgt te werk:

  1. Verpak het product goed zodat de kans op transportschade minimaal is;
  2. Print het verzendlabel uit en plak het op het pakket. (Als u het originele pakket gebruikt, plak het verzendlabel dan over het bestaande verzendlabel);
  3. Lever het pakket kosteloos in bij het dichtstbijzijnde PostNL ophaalpunt. Verzendt u het retourpakket vanuit België? Lever het pakket dan in bij een Kiala punt.
  4. Volg het pakket wanneer het verzonden wordt door middel van de track & trace die u per mail ontvangt.

U ontvangt tevens een kopie van het verzendlabel per mail.  

Wat is de status van mijn retourzending?

Als u iets retour heeft gestuurd dan komt deze meestal de volgende werkdag al bij ons logistieke centrum binnen. Alle retouren worden door onze medewerkers verzameld en verwerkt op volgorde van binnenkomst. Zodra uw retour is verwerkt ontvangt u van ons een bericht per mail.

Nadat uw retour is verwerkt zal onze administratie binnen uiterlijk twee weken het bedrag terugstorten op uw rekening. Indien u met een creditcard heeft betaald, dan zal het bedrag op uw creditcardrekening worden teruggestort.

De status van uw retourzending kunt u altijd inzien via 'Mijn Account' -> 'Mijn Retouren' op emmafootwear.nl.

Wat zijn de retourneringsvoorwaarden?

Er zijn een aantal zaken waarmee u rekening moet houden:

Retourneringstermijn: Binnen 14 dagen. Deze termijn gaat in op de dag nadat uw bestelling is ontvangen.

Let op: Niet te retourneren producten:

• Schoenen zonder schoenendoos;

Indien verpakking aanwezig, moet het product in de originele verpakking in een zo origineel mogelijke staat geretourneerd worden.

Onze algemene voorwaarden vindt u hier.

Waar kan ik mijn te retourneren producten inleveren?

Te retourneren producten kunnen kosteloos geretourneerd worden via een Kiala punt. Meer informatie vindt u onder 'Hoe retourneer ik een product?'.

Retourneren via een andere pakketdienst is mogelijk, echter zijn de kosten dan voor eigen rekening. Aan een retourzending via PostNL zijn bijvoorbeeld €6,75 verzendkosten verbonden. Belangrijk is dat de levering getraceerd moet kunnen worden. Hiervoor is het van belang dat het verzendbewijs goed bewaard wordt. Problemen die deze manier van verzending met zich mee kunnen brengen zijn voor eigen risico.

Wanneer wordt het aankoopbedrag van mijn geretourneerde product(en) gecrediteerd?

Op het moment dat uw retour in goede orde bij ons is binnengekomen wordt deze door onze medewerkers gecontroleerd. Het kan tot 10 werkdagen duren voordat het pakket bij ons binnen is en deze is verwerkt.

Het te verrekenen bedrag wordt zo spoedig mogelijk - uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding - gecrediteerd op de rekening waarmee u betaald hebt.

Heb u gekozen voor 'Achteraf Betalen'? Dan geven wij aan onze betaalpartner Billink door dat (een deel van) u bestelling retour is gekomen. Billink zal de betaalverplichting vervolgens intrekken of het te verrekenen bedrag in mindering brengen op het totaal.